چگونه شکایت از اداره پست را به نتیجه برسانیم?

چگونه شکایت از اداره پست را به نتیجه برسانیم?

حتما برایتان پیش آمده که وسایلی که قابلیت جابجایی دارند را از طریق شرکت ها و یا موسسات حمل و نقل جابجا کنید. گاهی اوقات این مرسوله ها به طور صحیح به مقصد نمیرسند یا اینکه به همراه عیب و نقص به مقصد میرسند.

مثلا از میزان کالای شما کسر می شود و یا تعویض کالا با یک جنس معیوب و نامرغوب صورت می گیرد، پس بهتر است بدانید متصدیان حمل و نقل وظایفی را دارند و چون حرفشان دارای اهمیت است، قانون گذار در قانون تجارت بخشی را به مقررات این موضوع اختصاص داده است.

در صورتی که کالا معیوب باشد چه باید کرد؟

اگر کالایی معیوب است، حتما باید در هنگام بسته بندی و تحویل کالا به متصدی، عیوب و نواقص در رسید کتبی درج شود، وگرنه متصدی حمل و نقل و بنگاههایی که کار جابجایی اموال را انجام میدهند، مسئولیت دارند که کالای سالم و بدون عیب رو تحویل دهند، در غیر این صورت، مسئولیت قانونی آنها از بابت کالا، باعث محکومیت آنها در محاکم قضایی می شود.

نکته جالب توجه اینکه اگر موقع تحویل کالا، همه عیوب و نواقص در رسید کتبی قید شده باشد، این موضوع باعث سلب مسئولیت متصدی حمل و نقل یا پست می شود و باید همان کالای معیوب را تحویل بدهند نه جنس سالم و مرغوب را.

مسئولیت متصدی حمل و نقل

 که این هم دلیلی بر تاکید به مکتوب کردن جزییات کالا هست. حالا اگر کالا، سالم تحویل متصدی حمل و نقل یا پست شد و آن شرکت با قصور خود باعث ورود خسارت به کالا شده باشد، در اینجا هم قانون گذار می گوید با اثبات تقصیر شرکت حمل و نقل یا پست، باید خسارات کالا را تمام و کمال پرداخت کند و نمی­تواند به آن رسید کتبی اولیه استناد کند.

اگر هزینه های پست و حمل و نقل پرداخت نشود متصدی چه می کند؟

اگر همه شرایط تحویل و اخذ رسید کتبی به درستی انجام شد ولی موقع تحویل کالا به گیرنده، هزینه های پست و حمل و نقل حساب نشده باشد، متصدی یا مامور پست می تواند از تحویل کالا خودداری کند تا زمانیکه گیرنده و یا تحویل دهنده، کل هزینه های قانونی را پرداخت کنند.

برای شکایت از اداره پست چه باید کرد؟

برای شکایت از شرکت های پست که کار جابجایی مرسوله هارو انجام میدهند، لازم است که در مرحله اول، شکواییه ای بر اساس موضوع دعوا تنظیم کنیم. ارائه و ثبت در واحد رسیدگی به شکایات اداره پست، تاثیر قابل توجهی در رسیدگی به شکایات از اداره پست را دارد.

از دیگر راههای شکایت از اداره پست، اقدام از طریق وب سایت eop.post.ir  است که از طریق این سایت می توانید خیلی سریع و بدون هزینه، شکایت خودتان را از اقدامات شرکت پست و متصدیان مربوطه ثبت کنید. همچنین با توجه به اینکه شرکت پست از جمله شرکت های دولتی محسوب می شود، به موجب نص صریح قانون اساسی کشور، می توانید تاخیر و یا عدم رسیدگی به اعتراض را از طریق سازمان بازرسی کل کشور هم پیگیری کنید.

 سازمان بازرسی از طریق سایت رسمی خود، جزییات شکایت از اقدامات شرکت پست را دریافت می کند و بعد از ارائه کد رهگیری، در بازه زمانی کمتر از ده روز، پاسخ مکتوب شرکت پست را دریافت و به شخص شاکی از طریق سایت ارائه می کند.

پس می توان اعتراض و شکایت از عملکرد سازمان ها و ادارات دولتی را هم از طریق همون سازمان و هم از طریق سازمان بازرسی پیگیری کنید و در نهایت در صورت عدم ارائه پاسخ مطلوب، می توانید با ارجاع موضوع به یکی از وکلای متخصص این موسسه، در سریعترین زمان و کمترین هزینه به حقوق و خواسته های خود برسید.


اشتراک گذاری

اگر این مطلب برای شما مفید بود، آن را به اشتراگ بگذارید

مطالب مرتبط

حقوق را بشناسید، از آسیب‌ها جلوگیری کنید

احتمالاً مجازات شش ماه حبس تعزیری به گوشتان خورده است ولی اطلاعات کاملی از این نوع مجازات ندارید. مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران

مرجع رسیدگی به اعتراض به خدمات عمومی در ایران، بسته به نوع خدمتی که از آن ناراضی هستید و نوع اعتراض شما، متفاوت خواهد

در سال ۱۴۰۳، قوه قضائیه با اعلام رشد ۳۳ درصدی، نرخ دیه را به شکل قابل توجهی تغییر داد. این تغییرات، علاوه بر تأثیری

دادخواست تامین دلیل از مدارک ضروری برای طرح دعوا یا دفاع است که امکان تامین دلیل برای خسارت را فراهم می‌کند. در این مطلب

جستجو کنید

تماس با ما

مشاوره
سوال و پاسخ
مسیریابی دفتر

۰۲۱۲۲۲۲۷۲۱۲

۰۲۱۲۲۲۲۷۱۱۲

۰۹۱۲۱۹۹۱۲۶۶

۰۹۱۲۴۰۲۹۲۵۵